WERKPLEK BEHEER
‘De Zorgvrije Werkplek’: Werkplekbeheer
Werkplekbeheer van Atlan is speciaal ontwikkeld voor ‘De Zorgvrije Werkplek’ ter ondersteuning van uw medewerkers bij alles wat met computers en telefoons te maken heeft. Binnen Werkplekbeheer monitoren en ondersteunen wij vaste PC’s en laptops, het Microsoft Office 365 pakket en andere software.
Onder Werkplekbeheer wordt gerekend:
1. Monitoringsysteem
Beheerde computers zijn zichtbaar in ons monitoringsysteem zodat wij op afstand vroegtijdig problemen kunnen signaleren, preventieve maatregelen kunnen nemen en ondersteuning kunnen bieden wanneer dat nodig is.
2. Veiligheidsmaatregelen
Wij zorgen voor verschillende veiligheidsmaatregelen (antivirus, spamfilter) en het tijdig uitvoeren van updates (patch management). Wij zijn beschikbaar voor ondersteuning bij vragen en problemen middels onze helpdesk.

3. Hardware en software
Naast het beheren van werkplekken kan Atlan ook adviseren en ondersteunen bij de aanschaf van hardware, software en licenties. Wij geven advies bij het kiezen van een geschikte computer met de juiste capaciteit en de juiste software. Tevens richten wij de volledige computer in en voegen wij deze toe aan ons monitoringsysteem voor beheer, onderhoud en ondersteuning.
4. Ondersteuning
Hoe goed alles ook is ingericht en beheerd wordt, medewerkers kunnen natuurlijk altijd vragen of een probleem hebben waarbij ondersteuning van IT professionals nodig is. Direct toegang tot persoonlijke ondersteuning is van groot belang om onderbrekingen van werk zo kort mogelijk te houden. Onze ondersteuning is dan ook zo optimaal mogelijk ingericht. De beste service voor u en uw medewerkers.

Werkplekbeheer van Atlan is beschikbaar in drie levels.
Werkplek Essentials
Zo is er de Werkplek Essentials waarbij het minimale wordt ingeregeld om van onze ondersteuning gebruik te kunnen maken. Alle support uren worden op nacalculatie berekend. Deze werkplek wordt niet proactief beheerd zodat problemen zelf door de klant worden gesignaleerd. Deze optie is doorgaans voor bedrijven die veel zelf regelen en minder ondersteuning nodig hebben.
Werkplek ProActive
De Werkplek ProActive is voor bedrijven die een hogere mate van service nodig hebben. Hierbij leveren we proactieve ondersteuning bij problemen en is een uur support inbegrepen.
Werkplek Managed
De Werkplek Managed is speciaal voor bedrijven die kiezen voor zekerheid en daarbij totaal willen worden ontzorgd. Bij deze variant ontvangen bedrijven meer support en worden extra veiligheidsmaatregelen genomen zoals geplande back-ups.
Werkplek Essentials | Werkplek ProActive | Werkplek Managed |
---|---|---|
Support op nacalculatie: | SLA-klein support: | Volledig support: |
PC / Laptop | PC / Laptop | PC / Laptop |
Mobiele telefoon | Mobiele telefoon | Mobiele telefoon |
Desktop telefoon | Desktop telefoon | Desktop telefoon |
Office 365 | Office 365 | Office 365 |
Diensten / producten: | Diensten / producten: | Diensten / producten: |
Anti-virus | Anti-virus | Anti-virus |
Spamfilter | Spamfilter (geavanceerd) met link bescherming | Spamfilter (geavanceerd) met link bescherming |
Monitoring | Monitoring | Monitoring |
Patch management (updates) | Patch management (updates) | Patch management (updates) |
Proactieve ondersteuning | Proactieve ondersteuning | |
Device back-up | ||
Mailbox back-up | ||
WILT U OOK DE BESTE WERKPLEK-OPLOSSINGEN?
Onze experts staan klaar om uw bedrijf verder te helpen. Neem vrijblijvend contact op en ontdek wat Atlan voor u kan betekenen.
